|
Környezetünk
Buszhálózat-fejlesztés Pesthidegkúton2012. június 22.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) meghosszabbítaná a 64-es buszcsalád vonalát, a 157-es járat pedig a tervek szerint Solymárig közlekedne. Lapunknak Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója beszélt a tervezett fejlesztésekről. ![]() Az agglomerációs településekre közlekedő BKV-buszok közül az egyik legjobban kihasznált a Hűvösvölgy és Solymár között közlekedő 64-es buszcsalád, amelynek vonalán májustól több és komfortosabb jármű szállítja az utasokat, a szomszédos település pedig már éjszaka is megközelíthető. A 64-es buszcsaláddal a BKK (a 64-es, 164-es és 964-es) nemcsak a közelmúltban rendszerbe állított alacsonypadlós járműveivel, hanem gyakoribb járatával igazodik az utazóközönség igényeihez. A 164-es busz a Hűvösvölgy és a solymári PEMÜ között közlekedik, betétjárata pedig a Hűvösvölgy és a solymári Templom tér között jár, éjszaka a 964-es járattal lehet eljutni a településre.
– A BKK tervei között további fejlesztések szerepelnek, ezek a solymáriaknak és a Pesthidegkúton élőknek egyaránt kedveznek – mondta el Vitézy Dávid vezérigazgató. – A solymári önkormányzattal folytatott egyeztetések eredményeként megmaradt a BKV-buszjárat. Egy EU-s jogi szabályozás miatt a közlekedési vállalatnak ugyanis május 1-je után meg kellett volna szüntetnie a 64-es buszcsalád városhatáron kívüli vonalrészét, ha nem írja alá a szerződést a település. Ráadásul Solymár volt az egyetlen olyan agglomerációs település, amely eddig nem járult hozzá anyagilag a buszjáratok fenntartásához, így a vonalakon keletkezett veszteséget a budapesti adófizetők állták. A vezérigazgató arról is tájékoztatott, hogy a BKK új egyeztetéseket kezdett Solymár vezetésével, és sikerült megállapodniuk: fizetnek a szolgáltatásért, a BKV pedig alacsonypadlós járműveket is közlekedtet a vonalon, és éjszakai buszt indított. Ez utóbbi a II. kerületieknek szintén hasznos, hiszen a városrész peremén két megállót csak a nappali járatok érintettek. – Láng Zsolt polgármester javaslatával egyetértve tervezzük, hogy a 64-es buszcsalád vonalát meghosszabbítjuk a solymári vasútállomásig, így Pesthidegkút lakói közvetlenül elérik az Esztergom-Budapest vasútvonalat. Szintén cél, hogy a környéken élők – az Auchan áruház anyagi hozzájárulásával működtetett járatokkal – kényelmesen eljussanak a bevásárlóközpontig – emelte ki Vitézy Dávid, aki szerint jó eséllyel meg is valósulhatnak a szakma által támogatott fejlesztések, melyek finanszírozása érdekében már a hipermarkettel tárgyalásokat folytatnak. A BKK-nak a 157-es buszvonal bővítésére is kész tervei vannak: a hűvösvölgyi végállomás és a budaligeti Géza fejedelem utca között közlekedő járat Solymár kérésére a Zerind vezér utcán, az erdei bekötőúton és a solymári Berzsenyi Dániel utcán át a Kerekhegyen már korábban kiépített buszfordulóig járna. A BKK ígéri, hogy a járat meghosszabbításánál a solymáriak régi igénye mellett a hidegkútiak véleményét is maradéktalanul figyelembe veszik, illetve egyeztetnek a helyben élőkkel. – A dugódíj bevezetésének kapujában a közérdek azt kívánja, hogy tömegközlekedési alternatívát biztosítva juttassunk el buszt minden olyan kertvárosi környezetbe, ahová csak lehet – hangsúlyozta Vitézy Dávid. – A helyiek kényelmét szolgája majd, hogy a Duna és a Muflon utca környékén, még a városhatár előtt létesülne egy új megállópár. A BKK vezetője elmondta azt is, hogy a járathosszabbítás nem igényel többlet buszt, az új megálló létesítésével ellenben javul a környék megközelíthetősége. – A járathosszabbítás nem rontja a környék megítélését, és nem csökkenti az ingatlanárakat sem, sőt, számos példa mutatja, hogy inkább felértékelő hatásuk van a fejlesztéseknek. A tervek szerint nem minden 157-es megy tovább Solymárra. Munkanapokon fél óránként, óránként, hétvégén pedig óránként, kétóránként megy át a szomszédos településre a napi néhány járat. A belső szakaszokon 157A jelzéssel Hűvösvölgy és a Géza fejedelem útja között, a megszokott sűrűséggel közlekedik a busz – tette hozzá Vitézy Dávid. A tervezett új szakaszon egy munkanapon csupán 19-szer, míg hétvégén egy nap tízszer közlekedne busz, tehát nem változna meg a csendes kertvárosi környezet a fejlesztés nyomán. A BKK vezérigazgatója úgy látja, hogy ősznél hamarabb nem indul el a Solymárra tartó első 157-es. Vitézy Dávid kiemelte, hogy a II. Kerületi Önkormányzat kérését előtérbe helyezve a BKK az útvonal és a járatok megtervezésekor figyelembe veszi a lakosság észrevételeit, javaslatait, és minden jogszabályi feltételnek megfelelve folytatja le az egyeztetési eljárást. SZABÓ GERGELY
A BKK 150 új busz forgalomba állítását tervezi 2013-tól, mivel a járművek átlagéletkora 17 év. A II. kerületben azonban addig is történtek fejlesztések: a budai hegyvidék vonalain álltak forgalomba a korszerű, alacsonypadlós Mercedes-buszok, és több vonalon is kisebb károsanyag-kibocsátású motorral felszerelt, alacsony padlós járművek közlekednek. A mozgásukban korlátozott embereknek, illetve a babakocsival közlekedőknek sokkal kényelmesebb ilyen buszokat használniuk. A 65-ös vonalán kívül a 91-es és 291-es járat térségében, továbbá a 64-es és az 57-es buszcsaládnál is közlekednek már a komfortosabb járművek.
|
|