Ajánló
Hanna – Gyilkos természet2011. július 5.
Hát, igen: nehéz a vadon élő, gyilkolásra trenírozott, az elektromossággal hadilábon álló, elanyátlanodott kamaszlányoknak. Filmajánló. ![]() Most már ezt is tudjuk, hála a Vágy és vezeklés illetve a Büszkeség és balítélet
adaptációiért sokat dicsért (és A szólista című mellétrafálásért megérdemeltem
elmarasztalt) Joe Wright új filmjének. Bizony, bizony, a tinédzserkori fájdalmak
(Ki vagyok? Mi vagyok? Mi végre is jöttem e világra?) és a hormonok dúlása nem
kíméli a címszereplő hősnőt, aki a világtól elzárva, egy apaszerű vadonlakó rigorózus
nevelési elvei szerint éli zsenge ifjúkorát: halászva, vadászva, változatos küzdősportokat
űzve, mesekönyvet bújva. Mi sem természetesebb! A mesei vonalnak (azon belül is
a Grimm testvéreknek) még lesz szerepe a filmben, ámbár az azért elég hamar kiderül,
hogy mire megy ki a játék, és ebben a játékban sem a Grimmeknek sem senki másnak
nem osztottak lapot. Wright filmje ugyanis egyes-egyedül az eredetieskedésről
akar szólni; teszi-veszi magát, mint a tavaszi-nyári thriller-kifutók egyik érdekesen
felöltöztetett modellje, akire egy művészi hajlamait kiélő designer mindent ráaggatott,
amit csak a padláson talált. Maga a film ennél is nagyobb képzavar; mentségére
annak is készült, egy „oh, de művészi, oh de európai érzékenységű” képzavarnak
(annak egyébként meglehetősen élvezhető), mely olyan földi dolgokkal, mint épkézláb
történet, nem vesződik. A Chemical Brothers zenéjére Hanna körbefutja a fél világot
(nyomában komikusan festő pribékekkel), s hol öl, hol meg kamaszodik, ahogy azt
már csak a gyilkolásra programozott vadócok szokták. Mindezt pedig olyan díszletek
közt, olyan koreográfiára teszi, melynek láttán trendőr legyen a talpán, aki nem
gyengül el.
|
|