Hirdessen a Budai Polgár Online-on!
Kedves Szomszéd
Betűméret növeléseBetűméret csökkentéseNyomtatás

Budai polgárok a kerületből...

2020. július 24.

Forró törölközős borotválás, szakálligazítás, hajvágás, a várakozás ideje alatt sakkparti egy ingyenes sör vagy kávé mellett?

Mindez egy helyen elérhető Gellei Dávid üzletében. A fodrászcsalád harmadik generációjának egyik tagjaként nyolc hónapja költözött a Mechwart liget közelébe a párjával. Tőle kapott egy jegyet tavaly karácsonyra az Átrium Színházba és látta, hogy kiadó a mellette lévő üzlethelyiség. Így nyílt meg a Barber shop a Margit körúton, mely kimondottan exkluzív szolgáltatást nyújt férfiaknak. A berendezés motívumai utalnak származási helyére, Ausztráliára.

– Nem ismeretlen számomra a II. kerület, nagyszüleim a Tövis utcában laktak. A család – mondhatjuk, hogy fodrászdinasztia – kilencven éve van a szakmában, nagyapám 1930-ban nyitotta meg az első szalont a belvárosban, főleg színészek voltak a vendégei. Édesapám 1980-ban Gellei Szalon néven indított üzletet a Bartók Béla úton, ahol a mai napig is dolgozik heti három napot.

A Mechwart ligeti üzlet enteriőrje is a hagyomány tiszteletét, a családunk múltját tükrözi. Az ausztráliai emlékek mellett régi borbélyok – akik felcserek is voltak, eret vágtak, sebet kötöztek a háborúban – eszközei láthatók a falakon. A szakmát édesapánktól tanultuk. Ha iskola után a szakkörig, fociedzésig volt egy kis időnk, sokszor bementünk hozzá. Megszerettem az üzlet illatát, engem is elkapott a gépszíj, hogy ilyen szép, tiszta munkát akarok végezni. Fel sem merült bennem, hogy mással foglalkozzak. Nagypapám szeretett volna hajón dolgozni, neki nem sikerült. Én is ki akartam szélesíteni a látókörömet, így amikor 2003-ban a gimnázium után 19 évesen lehetőségem nyílt, elmentem Ausztráliába. Két fiútestvérem, András és Áron szintén fodrász, utánam jöttek, ott alapítottuk meg első szalonunkat 2008-ban. Megtanultam jól angolul, a saját lábamra álltam, barátokat szereztem, gyökeret vertem, kettős állampolgár lettem. Eddigi életem szinte felét ott éltem le, de másfél évtized után honvágyam, honvágyunk lett.

Gellei Dávid férfifodrász

Így hoztuk haza a barber shop koncepcióját 2014-ben. Ez egy exkluzív férfihelyiség, igényes férfiak kiszolgáló „szentélye”, ahol megtalálhatóak olyan szolgáltatások, amik egy fodrászatban nem. Elsőként mi nyitottunk ilyen üzletet Magyarországon, addig ez a férfiklub jellegű szalon nem létezett Budapesten, „csak” fodrászhoz jártak az emberek. A szakáll divatját is mi hoztuk vissza. Azelőtt, ha valaki állásinterjúra ment, tiszta, borotvált arcot vártak, de ma már elfogadott a szakáll, és ezzel új stílust teremtettünk. Boltjaink hálózatban működnek, ezért létrehoztuk az akadémiánkat is, hogy saját magunk nevelhessük ki a szakembereket az üzletekbe. OKJ-s képzés keretében tanítjuk az új borbélygenerációt. Amikor nem az üzletben dolgozom, akkor ott oktatok, tehát két vonalon pörgök.

Mind a fiatal, mind az idősebb korosztálytól pozitív visszajelzéseket kapunk. A vendégek leggyakrabban hajvágást kérnek, aztán jönnek a szakálligazítások, és újdonságként a hajtonikos kezelés, ami picike fejmasszázzsal jár és meggátolhatja a haj további hullását. Az itthoni gyorsan növekvő konkurencia megjelenése nem zavar, inkább ösztönöz a minőségre. Ha valaki jól dolgozik, annak fennmarad az üzlete. Jövőbeni terveink között szerepel, hogy például legénybúcsút, születésnapot, babavárót szervezzünk itt az üzletben, miközben kikupáljuk a fiúkat, férfiakat varázsolva belőlük. Egyre több férfi ad magára, és az igényes férfiak egyre igényesebbek. A szolgáltatásoknak ezt vissza kell tükrözniük. Olyan generációt látok felnőni, amelyik túlnőtt a csak hajvágáson, és igénye van a mini férfikozmetikumokra is: szakállsampon, -balzsam, haj- és arcszesz, vagy hajfestés, waxos kezelés a szem alatt, így egyre szélesebb a palettánk.

A járvány miatt ingyen maszkot adunk vendégeinknek, fertőtleníthetik a kezüket, a székeket mindenki után fertőtlenítjük. Havonta egyszer az üzlet oxigénes kezelésen is átmegy, folyamatosan cseréljük a belső levegőt, mert fő a biztonság. Az a célunk, hogy amíg itt van nálunk a vendég, érezze jól magát, és amikor távozik, legyen elégedett.